تجهیزات آشپزخانه هتل و طراحی آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه هتل و طراحی آشپزخانه صنعتی - خرید انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی با نازلترین قیمت

تجهیزات آشپزخانه هتل و طراحی آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه هتل و طراحی آشپزخانه صنعتی - خرید انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی با نازلترین قیمت

  • ۰
  • ۰

تجهیزات آشپزخانه هتل

از زمانی که برای نوشتن در حوزه‌ی تجهیزات آشپزخانه هتل قلم دست گرفته‌ام، همواره بر لزوم توجه به کیفیت اصرار ورزیده‌ام و کمتر کسی است که هنگام مواجهه با متن‌های من درباره‌ی تجهیزات آشپزخانه صنعتی اهتمام من به این مقوله را متوجه نشده باشد. از این‌رو، صلاح دیدم در چند مقاله‌ی جداگانه، بحث کیفیت تجهیزات آشپزخانه هتل را بسط دهم و تذکر ناگفته‌ای باقی نگذارم. همچنین می‌کوشم رابطه‌ی کیفیت با طراحی آشپزخانه صنعتی را جراحی کنم تا خیال خامی در این مورد نیز پایدار نماند.

کمیت یا کیفیت در تجهیزات آشپزخانه هتل؟

با سخت‌ترین پرسش قلمروی تجهیزات آشپزخانه صنعتی آغاز می‌کنم تا همین ابتدا تکلیف خواننده را مشخص کنم. در یک کلام و با صراحت باید بگویم که این دوگانه‌ی کمیت یا کیفیت در تجهیزات آشپزخانه هتل از اساس غلط است و به عنوان یک مدیر هتل، باید در هردو مبحث، مداقه کنید. چون نمی‌شود که به بهانه‌ی کیفیت، تعداد تجهیزات آشپزخانه هتل را کم کنید و اگر این شیوه را در پیش گیرید، چه بسا ضرر اقتصادی با شما هم‌نشین شود. چون سرویس‌دهی سریع و باب طبع از اصول هتل‌داری است و نمی‌شود آن را فدای کیفیت تجهیزات آشپزخانه صنعتی کرد.

اگر نمی‌خواهید که مسافران پس از یک روز اقامت در هتل شما، از انتخاب خود منصرف شوند و تسویه حساب کنند، بودجه‌ی کافی برای خرید تجهیزات و طراحی آشپزخانه صنعتی کنار بگذارید. تجارت توریسم شوخی‌بردار نیست و وجه ممیزه‌ی هتل‌ها، سطح خدمات آن‌هاست و در بین خدمات گونه‌گون، طعم لذت‌بخش یک غذای گرم است که در بندبند وجود هر شخص حک می‌شود و او را پابند هتل می‌کند. پس در تجهیزات آشپزخانه هتل، اعلا بودن و به اندازه بودن در امتداد هم حرکت می‌کنند.

تنزل رتبه ناشی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی

خرید بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی فقط به صرفه‌جویی در هزینه‌ها با سرمایه‌گذاری بلندمدت محدود نمی‌شود. چه بسا هتل‌هایی بوده‌اند که به دلیل نداشتن کیفیت لازم در بخش تجهیزات آشپزخانه هتل، ستاره‌های خود را از دست داده‌اند. ستاره هم اولین شاخص در ذهن مشتری است و هیچ مدیری نمی‌تواند به خودش بقبولاند که علت تنزل رتبه‌ی هتل، بی‌توجهی به کیفیت و طراحی آشپزخانه صنعتی بوده است.

موارد بسیاری برای چک کردن وجود دارد که مانع از این رخداد دلخراش می‌شود. شاید از استانداردهای تجهیزات پذیرایی از مهمانان و مسافران غافل شوید و بر بهداشت فردی کارکنان نظارت کافی نکنید. آنچه مهم است، انجام رصد کیفیِ همیشگی برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی و  دیگر شاخص‌هایی است که هتل شما را به بیش از سه ستاره رسانده است.

کیفیت شامل طراحی آشپزخانه صنعتی هم می‌شود؟

طراحی آشپزخانه صنعتی

تصور برخی در مورد طراحی آشپزخانه صنعتی یک کار تجملاتی و لوکس است که لزومی ندارد و صرفا به چشم یک تلف‌کننده‌ی منابع به آن نگاه می‌کنند. از حق که نگذریم، این دسته افراد در اقلیت‌اند و هتل‌داران، جزء صنف‌های دوره‌دیده و آکادمیک هستند. از دو وجه به جستار طراحی در تجهیزات آشپزخانه هتل نگاه می‌کنم. یکی بحث روانشناختی تأثیر فضا بر ذهن و دیگری نقش معماری در توسعه‌ی کسب‌وکار است. طراحی آشپزخانه صنعتی چیز عجیبی نیست و حتی اگر این کار را به یک تیم حرفه‌ای ندهید و خودتان هم دست به کار شوید، در واقع دست به طراحی زده‌اید. ولی نکته اینجاست که به دلیل ابعاد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، بهترین طراحی، کار هرکسی نیست. پس شاخص کیفیت در طراحی آشپزخانه صنعتی به حرفه‌ای بودن آن مربوط می‌شود و اگر به سرانجام نیکو برسد، رونقی غیرقابل‌انکار به تجارت شما می‌دهد.