تجهیزات آشپزخانه هتل و طراحی آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه هتل و طراحی آشپزخانه صنعتی - خرید انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی با نازلترین قیمت

تجهیزات آشپزخانه هتل و طراحی آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه هتل و طراحی آشپزخانه صنعتی - خرید انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی با نازلترین قیمت

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در گیرودار مشکلات اقتصادی، کسانی که می‌خواهند تجهیزات آشپزخانه صنعتی خریداری کنند، ممکن است قید طراحی آشپزخانه صنعتی را بزنند تا هزینه‌های خود را قدری کاهش دهند. از این رو، بد نیست به جایگاه طراحی در تجهیزات آشپزخانه صنعتی بپردازم و جنبه‌های ناگفته‌ی این مهم را بازگو کنم تا بهتر بتوانید در این خصوص تصمیم‌گیری کنید. در این مطلب به طور خاص بر تجهیزات آشپزخانه هتل دست می‌گذارم و آن را به عنوان یک موردکاوی (Case Study) در نظر می‌گیرم.

خوب و بد طراحی آشپزخانه صنعتی

در بهترین حالت وقتی طراحی آشپزخانه صنعتی را به یک شرکت زبده می‌دهید، کاملا از دریچه‌ای حرفه‌ای به موضوع انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی وارد می‌شوید و نگرانی چندانی بابت نتیجه‌ی کار نخواهید داشت. از آن طرف، هزینه‌ی این کار به مخارج شما اضافه می‌شود و باید حساب آن را کرده باشید. جنبه‌ی منفی خط کشیدن روی طراحی آشپزخانه صنعتی نیز همان بدفرم درآمدن و خطاهای احتمالی است که در پروسه‌ی کار راه گریزی از آن‌ها نیست. اما کدام یک از این جنبه‌ها بر دیگری می‌چربد؟

طراحی آشپزخانه صنعتی به کسب‌وکار شما هویت می‌دهد و هزینه کردن برای آن، به مثابه‌ی سرمایه‌گذاری است. در واقع شما یک خدمت لوکس نمی‌خرید، بلکه به ملزومات کار خود روی خوش نشان می‌دهید. گزینش بهترین تجهیزات آشپزخانه هتل که در راستای منوی غذایی شما باشد، از اصلی‌ترین مواردی است که شما را برای هزینه کردن برای طراحی آشپزخانه صنعتی مجاب می‌کند. پس اگر از جمله اشخاصی هستید که خط اول این نوشته در موردشان صادق است، تجدید نظر گزینه‌ی قابل تأمل‌تری برای شما خواهد بود.

طراحی آشپزخانه صنعتی

چند دستگی در تجهیزات آشپزخانه صنعتی

وقتی کمر همت به تامین تجهیزات آشپزخانه صنعتی گرفتید و این کار را به یک متخصص سپردید، چند گزینه پیش روی شما قرار می‌دهد که بیشتر براساس بودجه‌ی شما متفاوت هستند. مثلا تجهیزات دست دوم باشد یا نو یا اینکه می‌خواهید برای منوی غذایی احتمالی در آینده هم برنامه‌ریزی کنید و وسعت کار را پیش‌بینی نمایید یا فلسفه‌ی شما فقط دریافتن امروز است. این دوگانگی‌ها لزوما در طراحی آشپزخانه صنعتی حل نمی‌شود بلکه به مشاوره با شما نیاز دارد و دیدگاه شما را طلب می‌کند.

برای اینکه بتوانید مسیر درست را در طراحی و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی انتخاب کنید، باید با مدل‌های درآمدزایی و گسترش کسب‌وکار که به مقیاس‌پذیری شهرت دارد، تسلط داشته باشید و آن را در حوزه‌ی تامین تجهیزات آشپزخانه هتل اعمال کنید. سخن از مدیریت هتل خود مثنوی هفتاد من است و رخصتی مجزا می‌طلبد، ولی در بخش بعدی نظری گذرا به آن می‌افکنم.

تجهیزات آشپزخانه هتل و مصائب بیشتر

از آن جهت که هتل در اکوسیستم گردشگری تعریف می‌شود، تجهیزات آشپزخانه هتل هم باید در پیوند با ذائقه‌ی مسافران جان بگیرد تا موفقیت را نصیب سهام‌داران آن کند. از این منظر، کار انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای هتل دشوارتر است و تجربه‌ای قابل اعتنا می‌خواهد. در تجهیزات آشپزخانه هتل که برای بخش پذیرایی استفاده می‌شود، هویت لوکس و یا اقتصادی هتل نمایان است ولی یک طراحی آشپزخانه صنعتی خوب می‌تواند در یک هتل ارزان‌قیمت هم رگه‌هایی از اصالت را نشان دهد که حس خوشایندی را در مسافر برانگیزد و خاطره‌ای خوش در ذهن او به جای بگذارد.

اگر در مرحله‌ی تامین تجهیزات آشپزخانه هتل هستید، به این فکر کنید که قرار نیست هر روز برای این لوازم هزینه کنید و‌ اگر کمی بیشتر سر کیسه را شل کنید، جای دوری نخواهد رفت.

  • نهال سعادتی